15 квітня 2021 відбулися Загальні збори Української ресторанної асоціації. Мета зібрання – підвести підсумки першого року діяльності громадської спілки та обговорити подальшу роботу асоціації. Головні питання були винесені на голосування у закритому чаті УРА.
Модерував зустріч голова Юридичного комітету УРА Євген Комаров.
Відкрив Загальні збори Президент та співзасновник УРА Сергій Трахачов:
«Трохи більше, ніж рік тому, розпочалася історія УРА, і сьогодні ми знаходимося на Загальних зборах.
Як показав минулий рік, наші активність та дії мають сенс, вони призводять до позитивних результатів. Коли 17 березня 2020 року влада відправила всіх нас на карантин, ми вперше опинилися перед певною невідомістю, без можливості прогнозувати хоча б щось. Без порад, без шпаргалок, без успішних кейсів.
І це був виклик, бо абсолютно ніхто в країні не знав, що і як робити. Очевидно, що кожен із нас обрав свій шлях. Ми обрали шлях активний. І вже 19 березня я, як представник компанії Ресторатор, разом зі своїми колегами, відкрили Всеукраїнський антикризовий центр. Практично одразу до нас приєднався Євген Комаров із колегами з юридичної компанії Global Law.
Задачею Всеукраїнського антикризового центру було надати інформаційну підтримку операторам ресторанного ринку та відчуття, що ніхто не одинокий, і є спільнота.
Ми влаштовували спільні обговорення, робили прогнози, дослідження, zoom-конференції... Ми стали вести активну роботу. І найголовніше, що ми в результаті досягли: це те, що люди змогли відчути, що вони не одинокі.
Всеукраїнський антикризовий центр із часом трансформувався в Українську ресторанну асоціацію.
Дуже цінно, що нам вдалося створити справді громадську організацію. Ми з колегами пишаємося, що нам вдалося розмежити інтереси бізнесу та інтереси ресторанної спільноти.
Цінно, що нам вдалося сконцентруватися на рішенні надконкурентних питань. Тобто питань, у яких ресторани єдині та не вступають в конкуренцію між собою. Ми змогли сконцентруватися на лобіюванні інтересів ресторанної індустрії. І дуже важливо, що ми абсолютно виключали комерціалізацію Асоціації.
Зараз ми можемо говорити, що за результатами року роботи УРА – це абсолютно некомерційна громадська організація, яка займається виключно надконкурентними питаннями. І це – основа, яку варто зберігати у подальшій роботі. Принаймні, мені б дуже цього хотілося.
За рік ми з вами пройшли довгий шлях. Ми спробували – вперше у нашому житті – влаштовувати демонстрації не тільки біля Кабміну, а і під Облджержадміністраціями в 24 містах країни одночасно, брати участь у зустрічах в Кабміні, оббивали пороги і Міністерства охорони здоров’я, і Міністерства економіки, увійшли в діалог із Міністерством культури, влаштовували флешмоби, писали листи, багато спілкувалися із київською владою, із губернаторами. Ми зуміли добитися від держави прийняття прийнятних карантинних умов роботи ресторанів. Ми відбилися від використання виключно одноразового посуду та роботи через вікно віддачі; досягли можливості відкриття літніх майданчиків раніше, ніж це передбачалося владою; позбулися обов'язку використовувати гумові рукавиці і відсвяткували Новий рік в закладах».
Також взяли слово члени Нагладової ради УРА: ресторатор Марк Зархін (Kumpel Group) та Народний Депутат Олексій Леонов.
Марк Зархін (Kumpel Group) підняв кілька важливих внутрішніх питань для асоціації, а також для ресторанної галузі в цілому. Через відсутність підтримки від держави, ми бачимо відтік кадрів та зниження конкурентоспроможності галузі як роботодавця: «Статистика показує, що такі бізнеси як ресторанний, готельний та івент-бізнес – найбільш постраждалі від локдауну. Тому мені здається, що нам потрібно вимагати, щоб наші бізнеси були виділені в окрему групу. Та допомога від держави має бути іншою: не 8000 гривень. Наш Ресторан Бачевських у Варшаві отримав 150 тисяч євро за рік у вигляді компенсації та допомоги. Ми маємо наводити приклад європейських країн нашим можновладцям та соромити їх. Говорити про те, що вони нищать цілу галузь».
Олексій Леонов поділився глибоким розумінням болів рестораторів та подальшими планами по лобіюванню інтересів галузі: «Перед тим, як працювати у Верховній Раді, я 18 років свого життя присвятив ресторанній сфері, тому проблеми галузі для мене не є новими – я сам стикався зі всіма складнощами, що відбувалися у цей період. З приходом у Верховну Раду моїй родині належало 11 ресторанів, а тепер залишився лише один: всі інші або розпродані, або закриті, тому на собі ми відчули всі карантинні проблеми. Я розумію важливість того, щоб об’єднати зусилля, скооперуватися та доносити свої думки та свої вимоги колективно. Тому що так склалося, що у влади галузь асоціюється у першу чергу із тіньової економікою: мала кількість офіційно оформленого персоналу, подвійні чеки. І у більшості – вимоги, що висувають ресторатори, ігноруються. У сфері ресторанного бізнесу прийнято конкурувати, але у розмові із владою, потрібно об’єднуватися та доносити свої думки. Сьогодні, наприклад, стоїть питання про зниження ПДВ для ресторанів до 7%. За європейським досвідом, це можливо для групи товарів, до яких не належить алкоголь. Радий, що Українська Ресторанна Асоціація ініціювала цей запит до Уряду, буду вдячним за вашу підтримку цього питання та активність».
Важливими питаннями загального обговорення стали засади роботи Асоціації. Також учасники зустрічі висунули свої ідеї для подальшої роботи: наприклад, можливість працювати «на місцях» та створити регіональні представництва Української ресторанної асоціації, важливість роботи щодо питання відкриття літніх майданчиків у червоних зонах та інші.
За результатами загального голосування погоджено:
Проводити вибори Наглядової Ради Асоціації шляхом загального голосування строком на два роки.
Наглядова Рада у складі: О. Леонов, О. Григорчук, Т. Авраменко, М. Зархін, М. Шульженко, М. Адоніна — обрані на настуні 2 роки.
Наглядова рада може поповнюватися новими членами.
Президент обирається загальним голосуванням членів, більшістю голосів присутніх на загальних виборах.
Сергій Трахачов обраний Президентом Української Ресторанної Асоціації на наступні 2 роки.
Бюджет організації на підставі подання Президента погоджується Наглядовою Радою.
Члени Виконавчого комітету призначаються та контролюються Президентом.
Посади членів Виконавчого комітету (включаючи бухгалтерію, сервіс-менеджерів, технічних спеціалістів, юристів тощо) оплачувані.
Витрати на діяльність Асоціації мають розподілятися на всіх членів Асоціації.
Використання коштів Асоціації контролює Наглядова Рада.
Дякуємо всім за рік роботи пліч о пліч, за безцінний досвід товариства поза межами конкуренції та за підтримку ресторанної галузі, яку ми можемо рятувати та розвивати лише власними силами!
Comments