Українська ресторанна асоціація звернулася до Заступниці Міністра економіки України Новікової Ірини Юріївни із проханням, яке хвилює рестораторів від Сум до Львову. Це прохання змінити на загальнодержавному рівні порядок погодження розміщення літніх майданчиків стаціонарних закладів харчування.
У листі ми докладно описали неефективне регулювання встановлення літніх майданчиків, яке існує зараз. Фактично, у кожному регіоні України існують свої правила для встановлення літніх майданчиків, дозвільні документи у кожному регіоні мають свою назву, наприклад:
- у місті Києві літні майданчики встановлюються на підставі укладеного договору про пайову участь та інформаційного талону, який є додатком до даного договору;
- у місті Львові для встановлення літніх майданчиків передбачено три дозвільні документи - архітектурно-художні вимоги до зовнішнього вигляду відкритого літнього майданчика, схема прив’язки відкритого літнього майданчика, договір на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою;
- у місті Суми літні майданчики встановлюються на підставі дозволу на розміщення тимчасової споруди;
- у місті Запоріжжя підставою для розміщення літнього майданчика є паспорт відкритого літнього майданчика.
Ми підкреслили, що самі по собі відмінності у назві дозвільних документів не є проблемою для підприємців, але є ознаками різного підходу до погодження літніх майданчиків у різних регіонах, що в свою чергу, викликає проблеми на практиці, і ми, як представники рестораторів з різних міст України, з цим постійно стикаємось.
Наприклад, нагляд за дотриманням законодавства у сфері благоустрою у місті Києві здійснює Департамент міського благоустрою Київської міської державної адміністрації, який не бере участі у погодженні розміщення літнього майданчика. Але на практиці, підприємці, які мають всі дозвільні документи, стикаються з інспекторами благоустрою, які вимагають або відправити на електронну пошту, або особисто з'явитися у приміщенні департаменту, та подати відповідні документи, які вже були отримані в рамках передбаченої органом місцевого самоврядування процедури, але відсутність у департаменту благоустрою доступу до зазначених даних створює додаткові незручності для підприємців, які виконали всі вимоги закону щодо отримання всіх необхідних дозвільних документів.
Було б добре також переглянути строки розгляду заяв напогодження розміщення літніх майданчиків біля стаціонарних закладів харчування – на практиці бувають випадки, коли підприємці просто не встигають оформити дозвільні документи на свої літні майданчики у період, коли їх розміщення є доцільним. І це відбувається, в тому числі, через недотримання строків органами місцевого самоврядування, як з технічних причин –наприклад, кур'єр не довіз вчасно документи до ЦНАПу, або через непрозорий порядок розгляду заяв на розміщення літніх майданчиків, наприклад, через наявні скарги на підприємця, які не розглядаються по суті, але є підставами для відмови в погодженні розміщення літнього майданчика.
Ми прорахували, наскільки економічно вигідно врегулювати вищеописані процедури:
1. За умови пришвидшення строків опрацювання документів органами місцевого самоврядування, наприклад, шляхом передбачення санкцій за невчасну перевірку органами місцевого самоврядування звернень для розміщення літніх майданчиків, місцевий та центральний бюджети зможуть доотримати від 15 до 30 мільйонів гривень на рік (за умови 15% та 30% частки прибутку ресторанів завдяки функціонування майданчиків);
2. Збільшення прозорості процедури надасть можливість місцевим бюджетам доотримати 1874 гривень за кожний дозвіл (1874 грн. - середня вартість пайової участі по Україні), незважаючи на економію підприємців на юридичних та транспортних послугах, якими вони вимушені користуватись у випадку необхідності повторного звернення до органу місцевого самоврядування;
3. Завдяки введенню принципу мовчазної згоди, у разі недотримання строків розгляду органами місцевого самоврядування, та принципу автоматичної видачі документів на поточний рік, підприємцям, які минулого року встановили літній майданчик без порушень та подали виключний пакет документів, щодо отримання дозволу нарозміщення літнього майданчика з боку органу місцевого самоврядування та за відсутності необхідності отримання паперової версії дозволу швидкість отримання послуги збільшиться на 14 - 44 днів, що зменшить корупційну складову під час перевірок та збільшить ефективність їх проведення органами контролю органів місцевого самоврядування, що призведе до економії на транспортних витратах і підприємців, і інспекторів, які здійснюють перевірки.
Ми чекаємо на відповідь та сподіваємось, що УРА долучать до обговорення питань, що стосуються діяльності закладів громадського харчування.
Коментарі