Юридичні новини для київських закладів

Юридичний комітет Української ресторанної асоціації на чолі з Євгеном Комаровим підготував роз'яснення частини Розпорядження КМДА №47 від 23.05.2020 щодо роботи закладів харчування Київа в умовах карантину.



ПЕРЕЛІК діяльності суб'єктів господарювання, розташованих у зоні надзвичайної ситуації, яка передбачає роботу з відвідувачами та зупиняється тимчасово до окремого розпорядження:


До окремого розпорядження тимчасово призупинити роботу суб'єктів господарювання, яка передбачає роботу з відвідувачами (крім визначених у пункті 3 цього Переліку), зокрема:

роботу розважальних закладів (дискотеки, нічні клуби, комп'ютерні клуби, квест кімнати, тощо);

роботу закладів громадського харчування (заклади швидкого харчування, ресторани, кафе, бари, в тому числі і на автозаправних станціях), стаціонарні та пересувні ТС (МАФ) закритого типу залишити доступними для роботи відкритих (літніх) майданчиків, кур'єрської (адресної) доставки та самовивозу (реалізації «на виніс»);

реалізацію у торгових закладах алкогольних (у тич. слабоалкогольних) напоїв на розлив (дозволяється реалізація алкогольних (у т.ч. слабоалкогольних) напоїв виключно у закритій тарі за умови заборони споживання на місці продажу;

реалізацію у ТС (МАФ) алкогольних (у т.ч. слабоалкогольних) напоїв на розлив;


Не зупиняється робота суб'єктів господарювання, яка передбачає роботу з відвідувачами, за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту, а також дотримання відповідних вимог щодо якості продуктів харчування та особливих порядків проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних та інших заходів, затверджених розпорядженням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації:

торгівля продуктами харчування виключно у магазинах, ТС (МАФУ за умови заборони споживання їжі та/або напоїв на місці їх продажу;

діяльність з надання послуг громадського харчування закладами, які є операторами ринку харчових продуктів відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (крім самовільно встановлених майданчиків для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства) на: відкритих (літніх) майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства; сезонних майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства відкритого типу (без відокремлення від вулиці суцільними заскленими або іншими суцільними конструкціями);

діяльність з надання послуг громадського харчування (у т.ч. приготування їжі та/або чайних, кавових напоїв у стаціонарних та пересувних ТС (МАФ) закритого типу) із застосуванням адресної (кур'єрської) доставки та реалізації «на виніс» за умови приготування їжі та/або напоїв у приміщенні без доступу споживачів та заборони споживання їжі та/або чайних, кавових напоїв на місці їх продажу;


ВИМОГИ щодо якості реалізації продуктів харчування у закладах громадського харчування:

Загальні вимоги

Суб'єкти господарювання повинні дотримуватись вимог Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, актів Міністерства охорони здоров'я України, постанов Головного державного санітарного лікаря України, розпоряджень керівника робіт з ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації державного рівня, пов'язаної із поширенням коронавірусної хвороби (COVID- 19), рішень Київської міської ради, розпоряджень Київського міського голови та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), рішень Штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та розпоряджень керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, інших актів законодавства.


Діяльність з надання послуг громадського харчування закладами, які є операторами ринку харчових продуктів відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (крім самовільно встановлених майданчиків для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства) дозволяється на:

відкритих (літніх) майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства;

сезонних майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства відкритого типу (без відокремлення від вулиці суцільними заскленими або іншими суцільними конструкціями).


Вимоги до обслуговування на відкритих (літніх) майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства або сезонних майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства відкритого типу (без відокремлення від вулиці суцільними заскленими або іншими суцільними конструкціями)

Забезпечити: дотримання відстані не менш як 1,5 м між місцями для сидіння за сусідніми столами розміщення не більш як 4 клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років).

Приготування їжі, напоїв дозволяється лише в приміщеннях без доступу споживачів. Замовлення здійснюється дистанційно (через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо працівникам закладу, які здійснюють обслуговування (офіціантам).

Видача замовлень клієнтам або офіціантам забезпечується через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу.

Місце видачі замовлень та розрахунку повинно унеможливлювати вхід відвідувачів та/або офіціантів до приміщення закладу та мати можливості безготівкового (безконтактного) розрахунку, бути обладнаним столиком/поличкою для передачі замовлення без особистого контакту з клієнтом.

Користування приміщенням закладу громадського харчування дозволяється тільки для: користування санвузлами та/або пеленальними кімнатами закладу громадського харчування, проходами (у т.ч. сходами, ліфтами), які ведуть до відкритих (літніх) або сезонних майданчиків відкритого типу, розміщених на даху закладу громадського харчування.

Очікування в черзі до санвузлів та/або пеленальних кімнат відбувається зовні приміщення закладу громадського харчування іздотриманням дистанції між очікуючими не менше 1,5 м.

Прохід до санвузлів та/або пеленальних кімнат повинен бути відгороджений від решти приміщення закладу громадського харчування.

Меню має бути розміщене для безконтактного ознайомлення поруч із місцем прийняття/видачі замовлення у кількості достатній, аби уникнути скупчення людей із унеможливленням видачі меню клієнтам, або стаціонарно на столах для безконтактного ознайомлення з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфікуючим засобом. Видача паперових меню клієнтам заборонена.

Не дозволяється на відкритих (літніх) майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства або сезонних майданчиках для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства відкритого типу (без відокремлення від вулиці суцільними заскленими або іншими суцільними конструкціями) куріння кальяну.


Вимоги до обслуговування із здійсненням адресної доставки замовлень та замовлень на винос:

Приготування їжі, напоїв дозволяється лише в приміщеннях без доступу споживачів.

Продаж їжі, чайних, кавових напоїв здійснюється за відсутності майданчиків, із здійсненням адресної доставки замовлень та замовлень на винос, споживання приготованої їжі та/або чайних, кавових напоїв на місці продажу не допускається.

Замовлення здійснюється дистанційно (телефоном, засобами телекомунікацій) або через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу.

Користування приміщенням закладу громадського харчування дозволяється тільки для:

користування санвузлами та/або пеленальними кімнатами закладу громадського харчування, проходами (у т.ч. сходами, ліфтами), які ведуть до відкритих (літніх) або сезонних майданчиків відкритого типу, розміщених на даху закладу громадського харчування.

Очікування в черзі до санвузлів та/або пеленальних кімнат відбувається ззовні приміщення закладу громадського харчування із дотриманням дистанції між очікуючими не менше 1,5 м.

Прохід до санвузлів та/або пеленальних кімнат повинен бути відгороджений від решти приміщення закладу громадського харчування.

Видача замовлень забезпечується через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу.

Місце видачі замовлень та розрахунку повинно унеможливлювати вхід відвідувачів до приміщення закладу та мати можливості безготівкового (безконтактного) розрахунку, бути обладнаним столиком/поличкою для передачі замовлення без особистого контакту з клієнтом.

Видача замовлень здійснюється виключно в закритій тарі.

Меню має бути розміщене для безконтактного ознайомлення поруч із місцем прийняття/видачі замовлення у кількості достатній, аби уникнути скупчення людей із унеможливленням видачі меню клієнтам, або стаціонарно на столах для безконтактного ознайомлення з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфікуючим засобом. Видача паперових меню клієнтам заборонена.

Не дозволяється при здійсненні обслуговування із здійсненням адресної доставки замовлень та замовлень на винос куріння кальяну.


Вимоги щодо персоналу: Вирішити питання організованого перевезення працівників на їх робочі місця. Забезпечити недопущення до роботи осіб, визначених такими, які потребують самоізоляції.

Проводити роз'яснювальну роботу з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників.

Допуск до роботи працівників здійснюється за умови наявності у них вдягнених засобів індивідуального захисту: зокрема респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно, одноразових рукавичок,

Забезпечити проведення щоденної термометрії всіх працівників (перед початком робочої зміни та після її завершення), результати термометріївносити до оформлених на кожного працівника листків термометрії.

У разі проведення контактного температурного скринінгу забезпечується обов'язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.

Надання послуг без одягнених засобів індивідуального захисту (респіратор або захисна маска (у т.ч. виготовлені самостійно), одноразові рукавички заборонено.

Не допускати до роботи осіб із ознаками гострого респіраторного захворювання, підвищеною температурою тіла понад 37,2С та скеровувати їх до закладу охорони здоров'я за місцем обслуговування працівника.

У разі виявлення працівника з - ознаками респіраторного інфекційного захворювання вжити заходів для його тимчасової ізоляції від здорових осіб та негайно повідомити про цей випадок заклад охорони здоров'я за місцем обслуговування працівника.

Забезпечити усіх працівників засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразові рукавички, які необхідно змінювати після кожної дії (виробничого процесу), не пов'язаних між собою.

Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на наступні 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну - безпосередньо на робочому місці працівника. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту (захисної маски, одноразових рукавичок) перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту працівник повинен ретельно вимити руки з милом та обробити антисептичним засобом.

Організувати централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами. Після заповнення контейнеру (урни) - пакет має бути щільно зав'язаний та утилізований.

Утилізацію засобів індивідуального захисту проводити відповідно до вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом МОЗ України від 08 червня 2015 року #325.

Провести навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації після використання, встановити контроль за дотриманням цих вимог.

Забезпечити необхідні умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило, одноразові рушники, серветки тощо) та використання антисептиків для відвідувачів.

Забезпечити дотримання дистанції працівниками, які мають найбільший контакт із відвідувачами, на відстань як мінімум 1,5 метра, або встановити захисні екрани для захисту працівників

. Обмежити проведення масових заходів (зборів, нарад тощо) в закритих приміщеннях. Забезпечити медичні пункти (при наявності) необхідними засобами та обладнанням (термометрами, бактерицидними випромінювачами, дезінфекційними та антисептичними засобами, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту тощо).


Вимоги щодо відвідувачів Забезпечити на входах з проведення санітарного контролю відвідувачів: візуальний огляд на наявність ознак гострого респіраторного захворювання, проведення безконтактного температурного скринінгу.

У разі проведення контактного температурного скринінгу забезпечується обов'язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.

Не допускати відвідувачів без вдягнених засобів індивідуального захисту: респіратор або захисна маска, у т.ч. виготовлена самостійно (крім часу приймання їжі та/або напоїв).

Очікування надання послуги має відбуватися за межами приміщень.

Забезпечити дотримання відстані не менше 1,5 м між відвідувачами, які очікують дозволу на вхід до приміщень.

Нанести відповідні візуальні маркування для забезпечення дотримання відстані у місцях очікування.

Встановити на кожному вході диспенсери (дозатори) з антисептичними засобами. Забезпечити обробку рук відвідувачів при вході антисептиками спиртовмісними з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та 70% - для етилових спиртів.

У разі виявлення особи із ознаками гострого респіраторного захворювання, підвищенням температури тіла, така особа не допускається до відвідування закладів та скеровується до закладу охорони здоров'я за місцем обслуговування.


Посилання на повний документ тут.