Президент Української ресторанної асоціації Сергій Трахачов та член Наглядової ради ресторатор Марк Зархін (Kumpel Group) взяли участь у галузевій онлайн-конференції для польських підприємців на тему: "HoReCa Україна онлайн". Організатором заходу виступила Польсько-Українська Господарча Палата.
Представники УРА поділилися із польськими колегами оглядовою характеристикою української гастрономічної галузі та окреслили перспективи співпраці Польщі з Україною.
Сергій Трахачов охарактеризував сучасний стан ресторанного бізнесу в Україні та можливості інвестицій та співпраці.
«В Україні широко представлені практично всі популярні кухні світу. При цьому розвиток ресторанів національної кухні ще триває, адже Україна входила у склад Радянського Союзу, і довгі роки радянського дефіциту привели до сталого інтересу українців до всього нового. Що, зі свого богу, сприяло швидкій появі безлічі закладів різних національних кухонь, і їх поєднання у різних форматах і цінових сегментах. Наскільки я знаю, у Польщі відбувалася схожа ситуація у минулому. Такий підхід виховав багато професіоналів як на кухні, так і в залі. Але при цьому розвиток в сегменті високої кухні не відбувається у достатній мірі – це обумовлено низькою платоспроможністю українців. Ціни в українських ресторанах низькі, порівняно зі світовими.
Україна має високий туристичний потенціал. Є трійка міст, де ресторанний бізнес орієнтується на іноземних гостей: Київ, Львів та Одеса. Ресторатори інших регіонів Україні працюють із місцевими мешканцями. Динаміку розвитку ресторанного ринку за кількістю об’єктів стримують: недостатня пропозиція оренди приміщень, постійні економічні та політичні кризи, СOVID-19», — так Сергій окреслив загальну картину ведення ресторанного бізнесу в Україні.
У своїй доповіді Сергій Трахачов розповів про те, як важко ресторатори України перенесли 2020 без підтримки держави, про найбільшу кризу персоналу у ресторанній галузі 2021 року, про те як прогнозовано у нас розвивається доставка та фуд-тех.
Не обминув Президент УРА і питання фудкосту, рентабельності ресторанів та розподілу виручки.
«Українські ресторатори множать фудкост на 3, а не на 4, як це прийнято в інших країнах. Звичайно, є ті, в кого фудкост становить 25%, але є ті, у кого він становить 40-50% і навіть більше. І це зі свого боку призводить до цінового демпінгу. З іншого боку – це нові можливості».
Сергій підкреслив, що Українська ресторанна асоціація допомагає іноземним інвесторам: ми шукаємо об’єкти, займаємось оцінкою привабливості активів, здійснюємо юридичну підтримку входження в бізнес, а також у веденні його. Адже Україна має великий потенціал ведення ресторанного бізнесу, і не лише у містах-флагманах, а і у Харкові, Дніпрі, а також в інших цікавих містах.
Наступним взяв слово Марк Зархін (Kumpel Group). Він охарактеризував ведення ресторанного бізнесу в Україні з точки зору польського підприємця. Марк Зархін добре знається на веденні бізнесу у Польщі, адже у Варшаві вже 3 роки працює Restauracja Baczewskich. А невдовзі у Польщі комплексно відкриється одразу 3 бізнеси Kumpel Group: пивоварня, великий пивний ресторан та велика піцерія. Комплекс буде площею 2500 кв.м.
«І хоч у нас немає настільки серйозного мовного бар’єру і ментально люди у наших країнах схожі, Україна і Польща дуже різні. Організованість та системність у Польщі вище. І це потрібно розуміти, якщо ви виходите на ринок України.
Я думаю, польська кухня була би популярною в Україні. Але не обов’язко у форматі традиційної корчми – сучасні ресторани теж би зацікавили українського гостя. Можуть бути цікавими пекарні; польські стріт-фуди, як на різдвяних ярмарках, де продають ощіпок, високі канапки з м’ясом; цукерні у польському традиційному варіанті, де готують тарталетки, бізи.
Стрімко розвивається ринок доставки – і на цей ринок можна виходити. А також потенційно успішний ринок dark kitchen».
Концептуальність. Марк Зархін також погодився, що високою кухнею, fine dining, важко заробити в Україні. Також тут важко розвивати міжнародні мережеві заклади (наприклад, Costa Coffee популярна у світі в Україні так і не змогла розвинутися), складно розвивати ресторанами при готелях. Приміщення. В Україні вартість оренди висока, і мало якісних пропозицій по нерухомості. Щоб побудувати ресторан в тих чи інших об’єктах нерухомості, потрібно готувати багато документації, а враховуючи на те, що у нас ще не до кінця подолана корупція, це буде досить важко.
Власний постачальник. Що незвично для Польщі: в Україні слабко налаштована система постачання продуктів, особливо в невеличких містах. Тут варто наймати свого постачальника. Та попри усі відмінності, Марк Зархін запросив польських інвесторів в Україну: «Тут дуже вдячний ринок: люди постійно хочуть чогось нового. Тут можна і добре заробити, і розвинутися. Але треба завжди зважати на те, що це інша країна, з іншою ментальністю, з іншою структурою економіки. І якщо на це зважати, я впевнений, що на вас чекає успіх».
Ми дякуємо Польсько-Українській Господарчій Палаті за запрошення на онлайн-конференцію.
Запис конференції ви можете подивитися за посиланням https://youtu.be/M045iyxWCe8
ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКА ГОСПОДАРЧА ПАЛАТА (ПУГП) - одна із найстарших двосторонніх палат у Польщі, яка працює з 1992 року з метою розвитку польсько-українських економічних і соціо-культурних відносин.
У числі іншого ми здійснюємо свою роботу через професійну промоцію та підтримку бізнес - діяльності польських і українських підприємств та відповідних структур, формуємо позитивний імідж України в Польщі й Польщі в Україні.
Comments